Rozhovor s Jakubem - prosinec 2012

04.12.2012 22:43

Jak se máš a co je u Tebe nového?

Novýho – vymýšlíme další program s Františkem, který bude na příští rok a ten program by měl být z hodně starejch výběrů písniček a to by právě fanklubáci měli hlasovat, který písničky z těch 20ti alb bysme měli hrát. To znamená, ať nám dají vědět a my to podle toho uděláme. Potom se samozřejmě připravuju na vánoční turné, takže pilujeme vánoční písničky i nějaký ty vánoční scénky. A nakupuju vánoční dárky, abych to neměl potom na poslední chvíli. No, nic jinýho nestíhám, protože furt hrajeme.

Jaká je letošní koncertní šňůra?
No, tak my už zajíždíme do měst, kde už jsme samozřejmě hráli, většinou hráli, a lidi jsou tam na nás hodně natěšený a my na ně taky, takže si tu koncertní šňůru prostě užíváme. Já si myslím, že když přijedeme do většiny měst, a říkají nám „Pane Smolík, patříte mezi málo zpěváků a zpěvaček, který tady vystupujou a na který lidi chodí“, tak to samozřejmě hřeje u srdce. Takže si to užíváme.

Jak budeš trávit Vánoce?

Vánoce budu budu trávit s malou Petruškou a s rodinou a těším se na to, protože ta největší krása je, když ta Petruška rozdává dárky, a dnes už umí číst, takže už přečte, komu ty dárky patří a nemusíme tam lepit fotky, aby to věděla, že tohle patří dědovi, protože těch balíčků bylo tolik… Takže na to rozdávání dárků a na ty Vánoce se moc těším z tohohle důvodu, protože to je největší odměna.

Jak jsi prožíval Vánoce Ty jako malej kluk?

Musím říct, že jsem se taky těšil, měl jsem svoje přání, takový klukovský, jestli třeba dostanu hokejku zahnutou a nebo ne. Protože jsem žil v rodině, kde jsme neměli moc peněz, tak jsem dostával vždycky hlavně praktický věci, to znamená tepláky, boty, penály a věci praktický, málokdy nějakou hračku a nebo něco takovýho.Když jsem si přál kolo, tak táta mi dal potom opravdu kolo, ale bylo to kolo, který bylo vlastně už udělaný ze starýho kola, táta ho vyčistil, nastříkal, ale prostě to nebylo nový kolo, protože jsme na něj neměli. A vím, že Vánoce samozřejmě vždycky byly kapr, řízek, ale byly taky mandarinky, který jsme za celej rok moc neviděli, takže táta jel do Prahy ke známýmu řezníkovi, u něj se vždycky daly sehnat i mandarinky, tak nám přivezl nejen klobásy, šunku, ale i mandarinky a banány. Takže na tyhle věci jsem se vždycky strašně moc těšil.

Dodržuješ nějaké tradice dodnes?

My jsme dodržovali to, že jsme nejedli maso, že jsme se postili. Hlavně u babičky v Domažlicích. Ale člověk většinou zapomene, takže si hned ráno vezme kousek nějakého masa a pak už je to v pytli.

Takže žádný zlatý prasátko?

Několik prasat jsem viděl, ale ne zlatých (smích).
Dodržuju zvyky vánoční takový, že samozřejmě píšeme s Petruškou Ježískovi a dáme ten dopis na okno, on si ho zase odnese a pak jí třeba napíše taky Ježíšek.

Takže věří na Ježíška?
No samozřejmě. Já taky dodneška věřím.
My jsme se Tě chtěly zeptat, jak dlouho jsi věřil na Ježíška, a Ty ještě věříš.
Já věřím na Ježíška, no.

A co chystáš nového v příštím roce?

Novou desku. Nevím, jak se bude jmenovat, nevím, co tam bude za písničky. Dostal jsem jednu písničku, která je taky pro rybáře, ale jak je Otec a syn, tak tam je jako o dědovi, ale zdá se mi už blbý (smích). Je to taková rocková balada, takže to asi ne. Ale Jirka Bergman mi napsal takovou krásnou chytlavou písničku, takže tu určitě tam dám, a Roman Šádor, Zdeněk Barták a Zdeněk Rytíř, se kterýma teď budeme mít sraz, tak snad mi něco napíšou. Zdeněk Rytíř, ten ne, protože ten je nemocnej, leží na dýchacím přístroji, takže toho spíš jdeme pozdravit a popřát mu hodně zdraví.

A chceš vzkázat něco fanouškům do Nového roku?

Ano. Aby se modlili, aby nebyl konec světa jednadvacátýho, to bysme nestihli tu desku. A že děkuju za přízeň, přeju jim hodně zdraví, štěstí, krásný prožití vánočních svátků a že se na ně moc těším, ne jenom koncem tohoto roku, ale hlavně na ten příští rok, kde se ve zdraví sejdeme.

 

Děkujeme a přejeme Ti taky krásné Vánoce a hodně zdraví do Nového roku…